Teisinis argumentas
Verslininkams, teisininkams ir ne tik...
Titulinis > Apie mus > Mes siūlome > Kontaktai > .............................................................. English > Russian

Intelektinės nuosavybės paslaugos:

  • prekių ženklų, dizaino, patentų registravimo paraiškų rengimas ir registravimas;
  • intelektinės nuosavybės objektų licencinių sutarčių rengimas ir registravimas;
  • prekių ženklų, dizaino, išradimų perdavimo sutarčių rengimas, predavimo registravimas;
  • interesų atstovavimas LR Valstybiniame patentų biure, teismuose, kitose institucijose;
  • intelektinės nuosavybės objektų registracijos palaikymas;
  • domenų, preių ženklų, dizaino, išradimų registrabilumo ir rizikių įvertinimas;
  • teisinės konsultacijos dėl intelektinės nuosavybės savininko teisių pažeidimo;
  • kitos teisinės paslaugos, susijusios su intelektine nuosavybe.

Detalesnės informacijos teiraukitės čia.

Kaip uždirbti iš prekių ženklų?

Kam yra reikalingi prekių ženklai? Daugelis atsakytų – atskirti vieno gamintojo prekes ir paslaugas nuo kito gamintojo prekių ir paslaugų. Tas pats yra parašyta ir LR Prekių ženklų įstatyme. Tačiau daugelis pačių žymiausių kompanijų vienbalsiai tvirtina – prekių ženklas taip pat yra ir pats didžiausias įmonės turtas. Pavyzdžiui, Coca Cola prekių ženklas yra brangesnis nei visas likęs šios kompanijos turtas, kaip kad gamyklos, pastatai, technologijos ir kt. Coca Cola kompanija uždirba milžiniškas sumas vien iš licencijų naudoti savo prekių ženklą suteikimo.
Todėl nieko keisto, kad yra ir tokių prekių ženklų, kurie yra registruojami visai ne atskirti vieno gamintojo prekes ir paslaugas nuo kito gamintojo prekių ir paslaugų, tačiau turint ir kitą tikslą – iš prekių ženklo registracijos užsidirbti ar gauti kitokios komercinės naudos.
Kaip šis mechanizmas veikia pristatysime per kitą populiarų būdą užsidirbti. Daugelis Lietuvoje jau turbūt yra girdėjęs apie prekybą interneto vardais (arba domenų vardais), kuomet užregistruojamas domeno vardas, sudarytas iš kažkokią veiklą apibūdinančio žodžio ir vėliau parduodamas ta veikla užsiimančiai įmonei. Juk trumpas, kažkokią veiklos sferą apibūdinantis domeno vardas garantuos didelį kompanijos interneto svetainės lankomumą. Kitaip sakant, tai yra pigi marketingo priemonė, kuria naudojasi daugelis kompanijų.
Prekių ženklų registracija taip pat gali būti vykdoma tik su tikslu tą prekių ženklą parduoti. Šios veiklos mechanizmas yra toks:
1)   Jūs užregistruojate prekių ženklą;
2) stebite tapačių ar panašių prekių ženklų panašioms prekėms ir paslaugoms atsiradimą rinkoje ir jų registravimą;
3)  palaukiate kelis metus: per tiek laiko tie rinkoje atsiradę prekių ženklai bus reklamuojami, juos pradės atpažinti vartotojai;
4)  nusiunčiate pranešimus tų prekių ženklo savininkams su tokiomis alternatyvomis: arba jam bus pateikiamas ieškinys su reikalavimu nedelsiant nutraukti to prekių ženklo naudojimą ir atlyginti patirtą žalą, ARBA pasiūloma susitarti taikiai, t.y. jei tas prekių ženklo savininkas nori naudoti savo gerai išreklamuotą prekių ženklą, jis gali arba nusipirkti iš Jūsų prekių ženklą arba gauti iš Jūsų leidimą naudoti tą savo prekių ženklą. Aišku, tiek pardavimas, tiek ir licencija naudoti prekių ženklą būtų už atitinkamą sumą.

Šis metodas vakarų valstybėse naudojamas seniai. Lietuvoje taip pat yra prekių ženklų, kurie yra registruoti būtent su tikslu iš jų registracijos užsidirbti. Beje, tai yra pigus būdas užsidribti: juk prekių ženklo registracija kainuoja apie 700 lt, tačiau prekių ženklo registracija galioja 10 metų t.y. po 70 lt per metus. Po 10 metų termino pasibaigimo, prekių ženklo registraciją galima pratęsti dar 10 metų. Ir pratęsimų skaičius yra neribotas. Todėl laiku mokant prekių ženklo registracijos pratęsimo mokesčius, prekių ženklą galima pavadinti nemirtingu.

Yra ir daugiau pavyzdžių, kuomet prekių ženklai yra registruojami  neturint tikslo juos naudoti pagal paskirtį. Pavyzdžiui, Ukrainoje ir dar visoje eilėje valstybių domeno vardą galima užregistruoti tik turint prekių ženklą. Todėl prekių ženklai registruojami tik tam, kad būt galima užregistruoti domeno vardą. Turint prekių ženklą galima drausti panašių prekių ženklų registracijas. Tai garantuoja, kad panašių domenų vardų, kurie pvz., skiriasi viena ar keliomis raidėmis, nebus. Vėliau tie užregistruoti prekių ženklai nėra niekaip naudojami komercinėje veikloje, tačiau pati domeno vardo kaina dėl apribojimų bet kam registruoti domenų vardus labai išauga. Panašių domenų vardų nebuvimas taip pat kelia domeno vardo kainą.

Šis straipsnelis yra skirtas ne tik supažindinti su netradiciniu prekių ženklų panaudojimu, tačiau ir atkreipti verslininkų dėmesį – PRIEŠ PRADĖDAMI NAUDOTI PREKIŲ ŽENKLĄ AR PRIEŠ PATEIKIANT PARAIŠKĄ PREKIŲ ŽENKLĄ REGISTRUOTI ĮSITIKINKITE, KAD RINKOJE NĖRA TAPAČIŲ AR LABAI PANAŠIŲ PREKIŲ ŽENKLŲ. KITAIP TEISĘ NAUDOTI SAVO PREKIŲ ŽENKLĄ GALI TEKTI IŠSIPIRKTI.